Τετάρτη, 26 Μαρτίου, 2025

Βασίλης Οικονόμου: Το πλάνο 10ετίας για τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας – O σιδηρόδρομος, η Ανατολική Αττική και οι «τηλεδίκες» για τα Τέμπη

Ακολουθήστε μας

Καλεσμένος στην πρεμιέρα της νέας ενότητας των vidcast «Η Ώρα Του Πολίτη» βρέθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Βασίλης Οικονόμου.

Πολλά τα θέματα που τέθηκαν επί τάπητος στη συζήτησή του με τον Λάμπρο Κατσαρό με τον υφυπουργό να φανερώνει και να αναλύει το πλάνο της δεκαετίας για τον συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας.

Η αρχή της συζήτησης έγινε με τη διαμόρφωση του νέου κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Όπως επεσήμανε ο κ. Οικονόμου ο νέος Κ.Ο.Κ έρχεται να αντιμετωπίσει την τωρινή κατάσταση. «Κάνουμε προσπάθεια να χαμηλώσουμε τις ταχύτητες στους δρόμους της πόλης. 122 συμπολίτες μας να έχουν σκοτωθεί πεζοί στις πόλεις μας. Το θέμα δεν είναι η ψήφιση του νόμου αλλά να κατανοηθεί και να εφαρμοστεί από τον πολίτη. Ρίχνουμε τις ταχύτητες και ελπίζουμε να ρίξουμε κατά πολύ την απώλεια ζωών από την κακή μας συμπεριφορά μέσα στις πόλεις. Έχουμε αυστηροποιήσει τις διατάξεις για την αντικοινωνική συμπεριφορά. Μία παράμετρος της οδηγικής ασφάλειας είναι ο ΚΟΚ. Όμως μόνο μία. Επαναφέρουμε τα πάρκα σχολικής αγωγής.Θέλουμε τον συνδυασμό Εκπαίδευση-Κουλτούρα-Κοινοτικό Πλαίσιο και διασφάλιση τήρησης με μία καλύτερη αστυνόμευση και με τη χρήση καμερών σε φανάρια και σε ευαίσθητα σημεία.» συμπλήρωσε ενώ τόνισε ότι αλλάζει το σύστημα βεβαίωσης της παράβασης. Μάλιστα ο κ. Οικονόμου στάθηκε ιδιαίτερα στην αυστηροποίηση των ποινών καθώς και στη χρήση των καμερών. «388 κάμερες θα τοποθετηθούν το καλοκαίρι στα φανάρια. Μέχρι το τέλος του 2026 και οι 1.000 ελπίζουμε να έχουν τοποθετηθεί.» ανέφερε.

Ωστόσο ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο μείζον ζήτημα των επαγγελματιών οδηγών ΤΑΞΙ. «Οι οδηγοί των ταξί μας έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους. Το ταξί είναι μεταφορικό μέσο δημοσίας χρήσεως. Αυτό δεν το ξεχνάμε. Δεν θέλουμε όμως να ακυρώσουμε τις λεωφορειολωρίδες. Στα 12 οχήματα τα 8 είναι Ι.Χ., τα 3 είναι ταξί και το 1 λεωφορείο. Κάνουμε μία επένδυση δισεκατομμυρίων στα λεωφορεία. Θα δούμε με πιο σοβαρό τρόπο την επιβίβαση και αποβίβαση.» τόνισε ο υφυπουργός ενώ αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι το πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης στον συγκεκριμένο κλάδο δεν βρήκε την αναμενόμενη ανταπόκριση. «Δεν είναι δημοφιλές το πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης. Νομίζω ότι κάποια ταξί θα μπουν.» είπε συγκεκριμένα.

Εντούτοις αυτό έρχεται σε αντίθεση με το ενδιαφέρον που δείχνουν οι πολίτες για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Μάλιστα όπως επεσήμανε ο υφυπουργός είχε τόσο απήχηση που από το Δεκέμβριο έχουν καλυφθεί οι θέσεις για τα ποσά που είχε το υπουργείο μέχρι τότε. «Θα έχουμε ενίσχυση του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 η οποία θα εντάξει και άλλες υποψηφιότητες για αγορά αυτοκινήτου.» Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη (19/2) την παράταση τπυ προγράμματος. Πλέον ο προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε 44 εκατ. ευρώ, η προθεσμία υποβολής αιτήσεων παρατείνεται έως την 30ή Ιουνίου 2025 και ως ημερομηνία ολοκλήρωσης της δράσης ορίζεται η 30ή Απριλίου 2026.

Πώς αλλάζει το κυκλοφοριακό στην Αθήνα – Οι 2+1 πρωτοβουλίες του υπουργείου

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα και σε ένα ζήτημα που «καίει» τους πολίτες της Αθήνας αλλά και της Θεσσαλονίκης και αναφερόμαστε ασφαλώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού.

«Το Μετρό έχει επιδράσει στην κυκλοφορία της Θεσσαλονίκης. Μέχρι το Νοέμβριο του 2025 θα επεκταθεί μέχρι την Καλαμαριά ενώ μέχρι τις αρχές του 2027 παραδίδεται και ο Fly Over.» είπε και συμπλήρωσε, αναφερόμενος στην Αττική, «θέλουμε να κάνουμε ρηξικέλευθες κινήσεις και στην Αθήνα. Συζητούμε το θέμα του Πράσινου Δακτυλίου. Θα συζητήσουμε πώς θα λειτουργήσει η εφοδιαστική αλυσίδα. Σε ποιες ώρες και σε ποιο πλαίσιο. Θα περιμένουν τις αξιολογήσεις που θα μας κάνουν οι ειδικοί συγκοινωνιολόγοι. Για να αλλάξει η εικόνα της Αθήνας θέλει συμπράξεις. Πρέπει μία σειρά παραγόντων να λειτουργήσουν από κοινού. Να συνασπίσουν τις δυνάμεις τους ο Δήμος Αθηναίων, η Περιφέρεια και του υπουργείο. Μιλάμε για ενιαίο ρυθμιστικό κέντρο κινητικότητας στην Αττική για να δημιουργήσουμε μία νέα κατάσταση στην καθημερινότητα του πολίτη. Το υπουργείο έχει σε εξέλιξη δύο πρωτοβουλίες. Μία η μεταφορά των logistics που θυμίζει Μπαγκλαντές, στον Δήμο Φυλής σε ένα μεγάλο υπερσύγχρονο πάρκο. Βγάζουμε από την κυκλοφορία του Κηφισού έναν μεγάλο όγκο φορτηγών. Μέχρι το 2026 θα έχουμε πλήρως την εικόνα της μεταφοράς αυτής. Επιπροσθέτως, υπάρχει σχεδιασμός να μεταφερθεί το ΚΤΕΛ από τον Κηφισό στον Ελαιώνα. Δεν αρμόζει η υποδομή του ΚΤΕΛ σε μία σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα. Μακροπρόθεσμα η νέα οδός Ελευσίνας-Οινόης θα βγάζει εκτός Αθηνών όλη τη ροή από τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Ένα έργο πνοής για τη σιδηροδρομική εμπορευματική κίνηση.».

Βασίλης Οικονόμου: Η επέκταση του σιδηροδρόμου και οι ευθύνες της Hellenic Train

«Η Hellenic train δεν μπορεί να είναι η εξαίρεση. Όλοι αξιολογούνται σε αυτή τη χώρα. Κάνουμε αγώνα για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε ένα πρόγραμμα ενάμιση δισεκατομμυρίου τα επόμενα δύο χρόνια.» τόνισε ο κ. Οικονόμου αναφερόμενος στα προβλήματα που παρουσιάζονται σε αρκετά μέσα σταθερής τροχιάς και στον σιδηρόδρομο. Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι πρέπει να αποκατασταθούν οι ζημιές στη Θεσσαλία. «Θέλουμε ένα ανταγωνιστικό και ασφαλές μέσο με σύννομες διαδικασίες.» αναφερόμενος στον σιδηρόδρομο. «Ιερά υποχρέωση για εμάς να μην επαναληφθεί ξανά ένα τόσο τραγικό δυστύχημα.» συμπλήρωσε.

Η αστική συγκοινωνία στην Ανατολική Αττική και το πρόγραμμα «Στηρίζουμε τα ακριτικά νησιά»

Ο κ. Οικονόμου αναφέρθηκε και στην αγαπημένη του Περιφέρεια, την Ανατολική Αττική. Ο ίδιος μίλησε για τον πυρετό εργασιών που βρίσκεται σε εξέλιξη σε πολλούς δήμους της Ανατολικής Αττικής με αποκορύφωμα αυτόν του Σαρωνικού. «Ανανεώσαμε σχεδόν το 80% του στόλου των λεωφορείων στην Ανατολική Αττική, 140 νέα λεωφορεία ήδη κυκλοφορούν στην Αττική. Το 2025 αναμένεται 200 νέα λεωφορεία να κυκλοφορούν στην Ανατολική Αττική. Φέρνουμε μία μεγάλη μεταρρύθμιση στον νέο συγκοινωνιακό χάρτη. Η συγκοινωνία θα είναι αστική σε όλη την Αττική. Θα φύγουμε από τα ΚΤΕΛ και τα υπεραστικά. Ήδη έχουμε προσθέσει στην αστική συγκοινωνία τον δήμο Μαραθώνα και Μαρκόπουλου και το επόμενο διάστημα ετοιμάζουμε την αστική συγκοινωνία για τον δήμο Σαρωνικού. Μέσα στο Μάρτιο θα έχουμε επίσημη ανακοίνωση για την αστική σύνδεση του δήμου Σαρωνικού με την υπόλοιπη Αττική και την Αθήνα.» τόνισε ο υφυπουργός.

Για μία ακόμη δράση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το πρόγραμμα «Στηρίζουμε τα ακριτικά νησιά» μίλησε ο κ. Οικονόμου στον Λάμπρο Κατσαρό. Όπως ο ίδιος ανέφερε «στην Κάλυμνο προσφέραμε 2 λεωφορεία του ΟΣΥ μετά από αίτημα του δήμου. Αγαπάμε όλα τα νησιά που κρατούν Θερμοπύλες. Ήταν φόρος τιμής για τους κατοίκους-αγωνιστές του νησιού.» και συμπλήρωσε «Στο πλαίσιο του προγράμματος «Στηρίζουμε τα ακριτικά νησιά» πήραμε την απόφαση να δώσουμε και ένα λεωφορείο στην ηρωική Κάσο και στην Κάρπαθο. Να βοηθήσουμε τους ακρίτες τα νησιά μας που είναι στην πρώτη γραμμή της πατρίδος από τη δική μας πλευρά.»

Αυτό είναι το εθνικό σχέδιο δράσης για το ποδήλατο

Εκτενή αναφορά έκανε ο υφυπουργός και στο εθνικό σχέδιο δράσης για το ποδήλατο. Όπως επεσήμανε «ένα κομμάτι είναι η τουριστική ποδηλασία, η αστική καθώς η αγωνιστική ποδηλασία. Έχουμε τον ποδηλατικό γύρο της Ελλάδας με συμμετοχές σπουδαίων αθλητών που θα περάσουν από πολλές περιοχές της χώρας μας και θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη του τουρισμού. Μία δράση που στηρίζουμε και εμείς σαν υπουργείο. Ωστόσο εμείς θέλουμε να αναδείξουμε και την αστική ποδηλασία. Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Eurovelo έχουμε τρεις διαδρομές σε εθνική κλίμακα που ετοιμάζουμε. Η πρώτη παρουσίαση των διαδρομών του Eurovelo θα γίνει στο Νευροκόπι και αυτό είναι ιδιαιτέρως σημαντικό γιατί είναι ένας τόπος που πρωτοπορεί».

«Θα φτάνει μέχρι το Μενίδι το Μετρό»

Σε ένα πλάνο δεκαετίας τοποθέτησε την επέκταση της γραμμής του Μετρό στο Μενίδι ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Βασίλης Οικονόμου. Όπως ο ίδιος τόνισε θα συνδεθούν Καματερό, Ζεφύρι και Αχαρναί.

Η καινοτομία στον Δήμο Αχαρνών

Ο κ. Οικονόμου ανέφερε και μία πρωτοβουλία του Δήμου Αχαρνών με φοιτητικό χρώμα. «Στο πλαίσιο της δημοτικής συγκοινωνίας ο Δήμος Αχαρνών μας κατέθεσε ένα αίτημά του για δύο λεωφορεία που θα κάνουν μόνο φοιτητικά δρομολόγια στην Πανεπιστημιούπολη και την Πολυτεχνούπολη. Το πρόγραμμα έχει υλοποιηθεί ήδη και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι. Έιναι κάτι όμορφο.» τόνισε ο κ. Οικονόμου.

Βασίλης Οικονόμου: Να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι αν τους βρούμε

Ο κ. Οικονόμου αναφέρθηκε και στο ζήτημα που «πνίγει» όλον τον ελληνικό λαό τα τελευταία δύο χρόνια, στην υπόθεση των Τεμπών. Αρχικά επεσήμανε ότι την απάντηση θα τη δώσει η δικαιοσύνη. «Αυτή θα απαντήσει στα ερωτήματα των οικογενειών. Να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι εφόσον τους βρούμε. Η αντιπολίτευση δημιουργεί ένα κλίμα πολεμικό , τοξικό. Είναι η προσπάθειά της, λόγω της ανυπαρξίας της στα υπόλοιπα θέματα, να βρει ένα βήμα για να απευθυνθεί στον κόσμο. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία και σύντομα. Να υπάρχουν πορίσματα ασφαλή. Να τα αξιολογήσει ο εισαγγελέας και ο ανακριτής και να πάμε στο ακροατήριο. Όποιος υπάρχουν στοιχεία για την κακή λειτουργία του να πληρώσει και τιμωρηθεί.» τόνισε και συμπλήρωσε «η συγκάλυψη είναι πολύ βαριά κουβέντα να τη λένε τόσο εύκολα αλλά τη λένε επειδή λαϊκίζουν. Δεν έχουν κατανοήσει ούτε τη βαρύτητα του λόγου τους που πρέπει να στοιχειοθετούν γιατί θα τους γυρίσει ανάποδα. Η ευθύνη είναι ποινική όχι πολιτική. Αν αποδείξουν ότι εδώ υπάρχει συγκάλυψη τότε πρέπει να πάνε φυλακή οι αρμόδιοι.».

Αναφερόμενος στη μήνυση που κατέθεσε η κ. Καρυστιανού στον ανακριτή της υπόθεσης ο κ. Οικονόμου είπε ότι «κάθε γονέας μπορεί να πράτει όπως ο ίδιος επιθυμεί. Μόνο εκείνος ξέρει πως το βιώνει μέσα του και κανείς άλλος. Εγώ δεν θα ήθελα να γίνω ένας ακόμη τηλεσχολιαστής.».

Τελευταία Νέα

Δ. Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης: Ενθουσίασε το μοναδικό Drone Show για την 25η Μαρτίου

Δ. Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης: Ενθουσιασμό σε χιλιάδες κατοίκους και...

Περιφέρεια Αττικής-Χαρδαλιάς: «Οι οικουμενικές ιδέες της Ελληνικής Επανάστασης του ‘21 παραμένουν όσο ποτέ επίκαιρες»

Περιφέρεια Αττικής-Χαρδαλιάς: Ο Περιφερειάρχης Αττικής στις εκδηλώσεις για την...

Πρωτομαγιά 2025: Ποια μέρα πέφτει φέτος η αργία – Τι ισχύει για τους εργαζόμενους

Πρωτομαγιά 2025: Παρά το γεγονός πως πολλοί είναι εκείνοι...

Επίδομα σε χιλιάδες δημοτικούς υπαλλήλους – Τι θα γίνει με τα αναδρομικά

Επίδομα σε χιλιάδες δημοτικούς υπαλλήλους: Ριζικές αλλαγές επιφέρει σε...

Σχετικά Άρθρα

Δημοφιλής Κατηγορίες