fbpx
Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου, 2025

Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Ταξί… ή ταν ή επί τας – Οι λεωφορειολωρίδες της… ντροπής, η ηλεκτροκίνηση και η πρόταση που ανατρέπει τα δεδομένα

Ακολουθήστε μας

Ταξί: Η δικηγόρος Εβίτα Βαρελά και ο σύμβουλος διαχείρισης κυκλοφορίας Κίμων Λογοθέτης προτείνουν σημαντικές αλλαγές που αφορούν την ελεύθερη πρόσβαση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες και την αυστηροποίηση των ποινών για φυγή οδηγού από το σημείο ατυχήματος.

Ταξί: Οι βασικές προτάσεις Βαρελά και Λογοθέτη

Οι Εβίτα Βαρελά και Κίμων Λογοθέτης κατέθεσαν ολοκληρωμένη πρόταση με σκοπό τη βελτίωση της κυκλοφοριακής οργάνωσης και της οδικής ασφάλειας, ειδικά στην Αττική. Αναλυτικά:

1. Ελεύθερη πρόσβαση ταξί στις λεωφορειολωρίδες

Προτείνεται η νομιμοποίηση της συνεχούς και απρόσκοπτης χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα Ε.Δ.Χ. (ταξί), χωρίς περιορισμούς. Στόχος είναι η βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών, η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και η ενίσχυση της αποδοτικότητας του συγκοινωνιακού συστήματος.

2. Αυστηρότερες ποινές για φυγή οδηγού σε ατύχημα

Οι εισηγητές προτείνουν την τροποποίηση του άρθρου 43 παρ. 4 του ΚΟΚ, ώστε η εγκατάλειψη θύματος σε τροχαίο ατύχημα να θεωρείται κακούργημα. Η ποινή θα είναι πρόσκαιρη κάθειρξη, με την προσθήκη του τεκμηρίου μέθης για τον υπαίτιο οδηγό που εγκαταλείπει το σημείο του ατυχήματος.

Ο στόχος των προτάσεων

Οι δύο ειδικοί τονίζουν ότι οι εισηγήσεις τους αποσκοπούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της κυκλοφορίας, προσφέροντας λύσεις σε σημαντικά προβλήματα. Η ελεύθερη πρόσβαση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες μπορεί να μειώσει την ταλαιπωρία των επιβατών, ενώ η αυστηροποίηση των ποινών για τη φυγή σε ατύχημα θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους οδηγούς που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή άλλων.

Δημόσια Διαβούλευση

Το σχέδιο νόμου με τίτλο «Νέο Κυρωτικό Πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και Λοιπές Διατάξεις για την Ασφαλή Κινητικότητα» βρίσκεται στη φάση της δημόσιας διαβούλευσης. Οι πολίτες, οι φορείς και οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να καταθέσουν τις απόψεις τους, ώστε να διαμορφωθεί ένα τελικό πλαίσιο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Η πρόταση των δύο ειδικών ανοίγει τη συζήτηση για δύο καίρια ζητήματα που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών και την οδική ασφάλεια. Το επόμενο βήμα εξαρτάται από την αποδοχή και την επεξεργασία αυτών των προτάσεων από τους αρμόδιους φορείς.

Στάση εργασίας για τα ταξί την Πέμπτη – Τι ώρα «τραβούν χειρόφρενο»

Προειδοποιητική στάση εργασίας την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2025, από τις 09.00 π.μ. έως τις 15.00 μ.μ., και πορεία διαμαρτυρίας προς το υπουργείο Μεταφορών αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) κατά τη χθεσινή συνεδρίασή του, όπου και συζητήθηκε το σχέδιο νόμου που αφορά το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Με ομόφωνη απόφαση το Συνδικάτο αποφάσισε την κλιμάκωση των προσπαθειών για την χρήση των λεωφορειολωρίδων τουλάχιστον από τα έμφορτα Ταξί.

Τελευταία Νέα

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Η εβδομαδιαία ανασκόπηση του dimarxos.gr [βίντεο]

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Πολλά ήταν τα θέματα που μας απασχόλησαν...

Περιφέρεια Αττικής: Ολοκληρώνεται η ανακατασκευή του Δημ. Σταδίου Μαρκοπούλου

Περιφέρεια Αττικής: Ένα έργο που θα αναβαθμίσει σημαντικά το...

Ο Κωνσταντίνος Παπαβασιλείου νέος Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΤ

Κωνσταντίνος Παπαβασιλείου: Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, ανακοίνωσε την...

Καιρός: Πόσο ακόμα θα διαρκέσει το τσουχτερό κρύο

Καιρός: Το τσουχτερό κρύο όπως φαίνεται, ήρθε για να...

Σχετικά Άρθρα

Δημοφιλής Κατηγορίες